Klachten

Het is mogelijk om bij ons een klacht in te dienen. Bijvoorbeeld omdat iemand vindt dat een bestuurder of ambtenaar van de gemeente Eindhoven zich niet juist heeft gedragen. Of omdat iemand vindt dat er bijvoorbeeld te laat, onjuiste of onvolledige informatie is gegeven.

De gemeente Eindhoven publiceert vanaf half januari 2025 iedere twee weken een actueel overzicht van de door haar formeel afgehandelde klachten en klachten die buiten behandeling zijn gelaten. 

Op dit moment zijn de volgende gegevens in het overzicht terug te vinden:

  • Zaaknummer: Elke klacht die de gemeente Eindhoven ontvangt krijgt een uniek zaaknummer.
  • Datum ontvangst: de datum waarop de klacht door de gemeente Eindhoven is ontvangen.
  • Organisatieonderdeel: het organisatieonderdeel (de sector of afdeling) waarop de klacht betrekking heeft.
  • Functiebenaming van de ambtenaar of bestuurder waarover is geklaagd: de medewerker, de leidinggevende of de bestuurder van de gemeente Eindhoven.
  • Omschrijving van klacht: korte omschrijving van de gedraging(-en) die als onbehoorlijk is/zijn ervaren. Zie voor een toelichting de behoorlijkheidswijzer van de Nationale Ombudsman. 
  • Bevindingen/oorzaak: onder bevindingen wordt verstaan: een weergave van de feiten die tijdens het klachtonderzoek zijn komen vast te staan. 
  • Oordeel over klacht: klacht is gegrond, klacht is ongegrond of klacht is niet behandeld op grond van art 9:8 Awb of er is geen oordeel over de klacht.
  • Conclusie: kan het verantwoordelijke organisatieonderdeel verbeteringen doorvoeren naar aanleiding van de klacht. 
  • Datum oordeel: de datum waarop de klacht is afgesloten.

 

Hieronder vindt u het overzicht. Dit overzicht wordt iedere twee weken vernieuwd.   

Overzicht klachten tot en met week 2 van 2025